Van contactgegevens en klantgeschiedenis tot de diensten en abonnementen die een klant afneemt bij jouw bedrijf; een CRM-systeem geeft je inzicht en overzicht in zakelijke relaties en klantcontacten. Door alle gegevens van klanten op één plek te verzamelen, heb jij je handen vrij om relaties proactief te adviseren en informeren. Met een up-to-date en vooral compleet CRM wordt jouw rol voor de klant nog waardevoller.
Een goed CRM-systeem:
-
Biedt direct toegang tot alle relevante klantinformatie
2. Verbetert klanttevredenheid en klantloyaliteit
3. Vergroot winstgevendheid en biedt nieuwe verkoopkansen
4. Zorgt voor een efficiënte en proactieve werkomgeving
5. Personaliseert klantervaringen en helpt bij het sneller beantwoorden van hulpvragen
6. Versterkt de opbrengst van marketingactiviteiten
7. Ondersteunt bij het standaardiseren van het verkoopproces
8. Is een directe investering in het verbeteren van klantrelaties
9. Is gemakkelijk en overzichtelijk in gebruik
10. Is eenvoudig te integreren met bestaande (software) programma’s
Soepele integratie met bestaande programma’s
Een CRM-systeem is één van de belangrijkste onderdelen binnen een bedrijf of kantoor, maar in veel gevallen niet de enige software die in gebruik is. Verschillende (vaktechnische) applicaties voor taken als facturatie, projectplanning, projectmanagement en urenregistratie ondersteunen bedrijven bij automatisering. Het optimale gebruik van CRM is om deze takken van bedrijfsvoering met elkaar te combineren; wanneer je een all-in-one CRM-systeem gebruikt, of systemen aan elkaar koppelt, heb je altijd toegang tot de meest actuele gegevens en hoef je geen informatie over te typen. Koppel je bijvoorbeeld je CRM aan een facturatiesysteem, dan staan alle gegevens direct op de factuur. Dat gaat sneller en vermindert de kans op fouten.
Een kenmerk van een goed CRM-systeem is dat de software volop mogelijkheden voor integratie van bestaande systemen biedt.
Cloud-based CRM-systeem: totale toegankelijkheid
Steeds meer CRM-systemen werken in de cloud. Aanbieders als Simplicate, Exact en Teamleader draaien op een online platform, dat overal en altijd toegankelijk is voor iedereen die toegang heeft tot de data. Dit maakt werken en het opvragen van informatie eenvoudiger. De systemen zijn altijd up-to-date, zijn voorzien van uitstekende cloud-security en worden blijvend verbeterd en geoptimaliseerd door de aanbieder. Zonder dat je daar omkijken naar hebt profiteer jij op elk moment van de meest innovatieve, gebruiksvriendelijke en complete software-oplossing voor CRM.
Veilige datamigratie van bestaande gegevens
Kijk bij de overstap naar een nieuw CRM-systeem of een soepele migratie van bestaande data en klantgegevens is gegarandeerd. Je staat er niet alleen voor. Vraag jouw softwareleverancier hoe en op welke termijn zij jou volledig begeleiden bij de planning en implementatie van de data-overdracht naar de cloud, zodat alle relevante klantgegevens en data foutloos overgezet worden naar de nieuwe, beveiligde online omgeving.
Ook meer tijd voor klanten en meer inzicht in jouw kantoor? Met alles-in-één CRM-software heb jij alle klantgegevens altijd binnen handbereik.